pienengbers.reismee.nl

Trump is president......!

Hi there!

Alweer 4 weken geleden dat ik heb geschreven op mijn blog.. Lijkt eigenlijk maar 1 week geleden. Ik heb het de afgelopen maand heel erg druk gehad dus niet veel tijd gehad eerlijk gezegd..

Uhm eens even denken wat ik allemaal heb gedaan.

4 weken geleden, begon de week op maandag met een hockeywedstrijd 1,5 uur rijden ver weg. We moesten tegen de op een na laatste en wij waren tweede.. We dachten dus dat we sowieso wel zouden winnen, nou dat wat is een mistake want uiteindelijk na de slechtste wedstrijd die we hebben gehad dit jaar, verloren we 2-1. Dit was de week waarin Nederland (midden) herfstvakantie had, maar ik had gewoon school. Nouja, maandag en dinsdag. Ik was vrij vanaf woensdag, maar ik had op woensdag en donderdag wel gewoon allebei een hockeywedstrijd. Donderdag was een under the lights game op BHS, 5-0 gewonnen, en donderdag was onze laatste reguliere wedstrijd en tegelijk onze Senior night (ook under the lights maar dan thuis). Dit was heel grappig om mee te maken, want de seniors werden een soort van 'geprezen'. We hadden posters voor ze gemaakt, een cadeautje gekocht, er werd iets over gezegd terwijl ze met hun ouders het veld op liepen en na de wedstrijd was er heeeel veel gebak geregeld. Ik was echter nog steeds honger dus toen ging ik met Amber, Sam en de zussen Singer naar Al's Frenchfries. Ik was er al vaker geweest, maar dit is zegmaar een echte amerikaanse snackbar, zoals wij in Nederland het ons allemaal voorstellen. Heel geinig dus! Op vrijdag ben ik in de avond eerst met Emily naar de football game op SB (onze grootste rivaal in hockey..) geweest en daarna gingen we naar de team sleepover bij Sam thuis! 19 meiden in 1 kelder.. Je kan je vast wel voorstellen hoe dat is gegaan, ookal was ik echt helemaal kapot de volgende dag, het was echt super leuk!
Op zondag ben ik met Ava, Grace en Tracy naar een pumpkinfarm geweest, waar we een cornmaze hebben gedaan, en daarna onze pumpkins voor Halloween hebben uitgezocht. De regel voor de grootte was: 'Zolang je m in de kar kan tillen, is het goed'.

De week erna (24-30 Oktober) was als ik het me goed herinner niet heel erg bijzonder? We hadden op zaterdag onze kwartfinales, om 10 uur sochtend!!! Wat betekent dat we er om half negen moesten zijn... In de dagen naar aanloop hiervan hadden we elke dag training en het was die week echt suuuper koud. Als ik het me goed herinner, heeft het 4 van de 5 trainingen gesneeuwd tijdens de training.. En erg rare, grappige, weet niet goed hoe, omschrijfbare ervaring. We hadden de wedstrijd gewonnen, en dus op naar de halve finale! Na de wedstrijd gingen we thuis 'pumpkin carven' wat een erg geinige en beetje vieze ervaring was (vgm staat er een foto van tussen de foto's). In de avond zijn we naar een haunted house geweest wat oprecht echt heel erg eng was hahaha.

Op maandag was het dan Halloween, maar aangezien ik op dinsdag de halve finale had, hadden we op maandag avond training zodat we op kunstgras konden trainen.. Geen echt halloween dus, maarja. Die dinsdag dus de halve finales op het waterveld van UVM (University of Vermont) tegen colchester. Ook deze wedstrijd wonnen we met 2-1. Dit betekende dat we op zaterdag de Championship game gingen spelen!!! Om ons goed hierop voor te bereiden hadden we van woensdag tot vrijdag ook nog training binnen op kunstgras, en toen zaterdag de wedstrijd tegen South Burlington --> SB, alweer om 10 am. We hebben deze wedstrijd helaas 4-2 verloren (eigenlijk 3-2 wat 1 goal van hen telde NIET) en dus zijn we tweede van de state geworden. Heel erg jammer natuurlijk, maar het was nog steeds wel een onvergetelijke ervaring! We kregen allemaal een medialle, het was op het nieuws, in de krant, noem maar op.

Dan de afgelopen week... Wat een week was dit zeg...

Maandag was gewoon school, maar op dinsdag was ik vrij. Het was natuurijk Election Day en ze hadden de school (uhm de parkeerplaats...) nodig voor de mensen om te stemmen. Ik vond het allemaal prima, wat een tussendagje is altijd top en aangezien het super lekker weer was, ging ik met Amber naar Downtown Burlington om te shoppen. Ik had namelijk een nieuw jurkje nodig voor de Banquet die we woensdag hadden.

Oké, de verkiezingen.. Uhm misschien weten jullie het wel, maar Vermont was de eerste staat die werd uitgeroepen als bepaald: om 7:01 pm en de electerol votes gingen naar Hilary. Ze hoefden de stemmen niet eens te tellen ze wisten het al. Daarna was het natuurlijk erg spannend en de uitslag was zelfs niet bekend tot half 9 sochtends in Nederland de volgende dag, wat betekend 2:30 snachts hier. Ik was toen gelukkig al aan het slapen. Toen ik wakker werd en zag dat Trump de nieuwe president was... was ik wel een beetje in een shock. De verkiezingen was zo'n beetje het enige waar we die dag op school over hebben gepraat. De mensen hier niet zo zeer boos, nouja wss ook wel, maar vooral heel erg gefrustreerd met de uitkomst... Ik ben blij dat ik op tijd weer naar Nederland kan ontsnappen...

Na school ben ik met Micheala naar huis gelopen, en toen om 18:00 begon de Banquet. Dit is een bijeenkomst van een sport op school, waarbij iedereen eten meeneemt en de coaches dingen over het team zeggen en awards en andere dingen geven om het seizoen af te sluiten. Het was echt allemaal een heel ding! Iedereen had een jurkje aan om er een beetje leuk en netjes uit te zien, over iedereen werd gesproken en iedereen die varsity had gemaakt kreeg een certificate, letter & pin. Een letter is zegmaar wat je in films ziet op een varsityjacket vast gespeld. Het hele tafereel viel eigenlijk wel een beetje te vergelijken met het (praat en eet gedeelde van het) afscheid van de bassischool. Nouja het was iig echt super leuk!

Op vrijdag ben ik begonnen met Indoor Track, nouja met gewicht heffen.. Ik weet niet precies wat dit mij gaat helpen in sprinten, maar we zullen zien! Daarna zijn we uiteten geweest en vandaag beetje thuis gefreubeld en we hadden studievrienden van Tracy op bezoek voor het avondeten!

Ik denk dat dit wel zo'n beetje mijn hoogte punten van de afgelopen maand waren... Mag ook wel na zo'n lang blog, oops...

Oh voordat ik vergeet, niet aankomende week maar de week erna (laatste week van November) is Thanksgiving break en dan gaan we naar NEW YORK CITY! Ook het is dan natuurlijk Thanksgiving en Black Friday!!!!!! Ik heb er zooooooo veel zin in, kan echt niet wachten!

Oké, dit is een heeele lange blog geworden... en ik heb nog neit eens vertelt hoe het met me gaat.. Nouja dat doe ik dan maar in een volgende blog die heeeel snel volgt (in de break gok ik..?)

Ik hoop dat daar in Nederland alles goed gaat en niet uit de hand loopt me de zwarte pieten? Ik hoor het graag, hihi! En heel veel plezier met sinterklaas vieren..! Dat mis ik wel hoor.

Ik schrijf snel weer,
Liefs Pien

Reacties

Reacties

Noor

Hé lieve Pien, leuk om weer een blog van je te lezen! En een weekje New York, wat een tof vooruitzicht. En je hebt het maar druk met school en sporten en banquets en leuke dingen doen. Geniet er van! Hier inderdaad de Sint weer in het land en veel gedoe rondom de Pieten maar daar trekken wij ons niets van aan. Floor maakt het allemaal niets uit, die is er sowieso helemaal vol van :).
Veel liefs van ons allemaal uit Eindhoven!

Heleen

Een paar dagen naar New York, ik ben wel een beetje jaloers hoor !!! Maak er maar een toffe trip van, ik ben heel benieuwd hoe de Kerstshow is. X Mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!