pienengbers.reismee.nl

Prepcamp & first meeting!

Yelloo!!

Daar ben ik dan, in Essex Junction VT!!! Het is hier nu 7:11 pm en in nederland dus 02:11 dus ik begin al aardig moe te worden door m'n jetlag.. En daarnaast hebben de afgelopen 4 geweldige dagen me ook erg moe gemaakt.

Op woensdag 17 augustus moest ik nog snel alllemaal dingen regelen en kopen, zoals sportschoenen en een elektrische tandenborstel, en nadat in de avond vriendinnetjes en hele ogoede vrienden/ soort van familie kwamen eten was het de volgende ochtend dan echt zo ver..! Om half 7 sochtends zaten mn vader mn moeder een van mn beste vriendinnetjes en ik in de auto naar schiphol!!! Daar de andere nederlandse studenten die deze vlucht ook hadden ontmoet en toen afscheid genomen. Ik vond het eerlijk gezegd best moeilijk om doei te zeggen tegen mn ouders en moest dan ook even slikken.. maar eenmaal door de security heen en met de andere aan het wachten op schiphol nam het gevoel van excited al snel de overhand!!

We zijn toen met zn 5e (Jordy, Linn, Celine, Lenka & ik) in ons ongelofelijk mooie gele shirt met onze ongelofelijk mooie gele rugzakken naar londen heatrowh gevlogen en hebben daar de rest van de helft van de groep ontmoet.. Dit waren geloof ik zo'n 25 italianen en 3 duitsters... De vlucht duurde best lang met eeeeerg veel turbelentie, maar toen na een reis van zo'n 15 uur erop te hebben zitten waren we aangekomen op New York JFK en gingen we met z'n allen in een bus naar de campus of new Rochelle!! Daar moesten we inchecken en kregen we een kamer die we met één andere student moesten delen en gingen we avondeten in een andere zaal. Tijdens ons eten kwam de andere helft van de groep aan die bestond uit studenten van Frankrijk, Zwitserland en heel Scandinavië. Daar zat mijn kamergenoot bij: Celine uit Zweden. Naast dat ze me soms wel liet schikken doordat ze in haar slaap praatte was het echt super gezellig!!

De eerste echte dag van de prepcamp gingen we nog niet naar manhatten. We zijn opgedeeld in 4 groepen van 12, ik had als leader Ida, en toen gingen we sporten: cheerleaden & american football. Als mascotte hadden wij: The Yellow Pinguïns, en onze chear was dus ook alsof we Pinguïns waren!! American football hadden we gewonnen en ook aan het einde van de dag bij de chearoff waren wij nummer 1 joejoe!! In de middag hebben we een 'Introductions and expectations' class gehad en een 'Preperations Manhatten Excursion' class. Avondeten vervolgens was een ontzettend lekkere BBQ met door Gustav (een zweed) een nieuw eet record: 4 hamburgers & 3 hotdogs... In de avond moesten we nog een of ander raar spel doen waarbij we punten moesten verdienen door dingen te zoeken of te doen en dan op te nemen of te fotograferen.

En toen de volgende dag naar manhatten!!!! In de ochtend nog een 'Life as a foreign exchange student' class en na de lunch gingen we met de trein naar manhatten! We stapten uit bij central station en liepen toen door naar Times Square! Vervolgens kregen we iets van 3 uur vrije tijd Square gingen we met z'n allen lopen naar de Ferry Tour Circle Line. We gingen namelijk van 7-9 op een Ferry rondom Manhatten. Dat was echt heel gaaf! Met natuurlijk lots of pictures van het vrijheidsbeeld en de skyline. Terug op de campus rond half 12 waren we allemaal echt heel erg moe en was het al na quiet hours dus meteen op naar bed!

De volgende dag na een 'US History' Class te hebben gehad, waarbij ik letterlijk 1 minuut te laat was en dus het volkslied van Amerika moest zingen, en de 'peptalks' van de teamleiders, gingen we met de bus naar manhatten!! Eerst gestopt in Central Park om te lunchen en toen naar Ground Zero! Echt heel erg indrukwekkend was dat.. Vervolgens door naar Soho en Noho, waar we 4,5 uur vrije tijd kregen. Linn en ik gingen samen shoppen en rondlopen op broadway. Natuurlijk wilde de jongens met ons mee de Victorias Secret in, alleen maar om een rede te hebben om erin te gaan..... Het shoppen was echt heel gezellig, maar helaas ging het wel regenen.. Terug op de campus nog pizza eten en de volgende dag was de departure al!!

Oja trouwens.. blijkbaar was ik allergisch voor de muggen daar want mijn muggenbulten werden zo ongeveer zo groot als mijn hand en dus maar naar de pharmacy om antihistamine pilletjes en nog allemaal zalfjes te kopen... Achja het heeft wel geholpen.

Ik werd dus als enige de volgende dag op de campus opgehaald door mijn hostfamiliy omdat mijn vluchten echt alles behalve goed aansloten: ik had 20 minuten overstaptijd... We moesten allemaal om 6 uur naar breakfast en toen we er om 6:02 niet waren werden ze echt ongelooofelijk boos.. terwijl breakfast er niet was tot 6:45... Toen om 7:00 moest iedereen zn spullen in de bus gaan inladen en terwijl zij stonden te wachten werd ik opgehaald door mn hostfam!!! Echt super lief, ze hadden een heel leuk bord gemaakt met: Welkom Pien en de Nederlandse vlag. Vervolgens in de auto met een reis van 5,5 uur voor de boeg.... Na 2,5 uur stopten we bij de ouders van mijn hostmom Tracy die net verhuisd waren en hebben we daar wat gegeten en gingen we weer verder, nog 3,5 uur rijden! En toen na een laatste stop bij een groentenfarm waren we er!!! We hebben gezellig gegeten en liggen nu op bed een film te kijken!!

Morgen om half 10 ga ik naar mijn High School om m'n vakkenpakket te kiezen en volgens mij gaan we daarna naar het strand!!!

Ik weet zeker dat dit een heel leuk jaar gaat worden!!

Liefs,

Pien

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!