pienengbers.reismee.nl

Two days in the life

A-day

7:40 am Wekker nummer 1 gaat af, ik val weer in slaap
7:45 am Wekker nummer 2 gaat af, ik pak m'n telefoon en check mijn berichten
7:50 am Wekker nummer 3 gaat af, met veel moeite sta ik op zet 3 stappen naast mn bed, ben in de badkamer en stap onder de douche, na tien minuten wakker worden kom ik zingend onder de douche vandaan en loop weer drie stappen naar mn bed om vervolgens tien minuten op mijn bed na te denken over hoe moe ik ben
8:00 am Kleed me aan, doe m'n make-up en loop naar de keuken om mijn lunch klaar te maken en (soms) ontbijt te eten.
8:30 am Ik chill nog even op m'n bed en 15 minuten later stap ik in de auto met mijn hostdad Carl op weg naar school.
8:50 am Ik kom op school aan, loop naar de bibliotheek en maak daar huiswerk of zit op mn computer, met Anna en Stephen, totdat mijn eerste les van de dag begint.
9:25 Block 3/4, mijn eerste block op een A-dag begint, Ik kleed me om in de lockerroom, wacht met wat vrienden in de gang en voor 60 minuten ben ik aan het gymmen.
10:45 De bel gaat en ik loop de trap op naar Advisory, room C229. 30 minuten niks doen, kletsen met vrienden, soms een beetje huiswerk maken, en heel af en toe (voor mij dan) naar een docent om om hulp te vragen.
11:20 am Ik loop weer naar beneden, op naar pre-calculus 200 (wiskunde). Eerst even 5 min. bijkletsen met Justine en Michaela, dan nog even 5 min. met de klas en Mrs. Gilbert het hebben over van alles en nog wat. 15 minuten wiskunde doen, en om 11:50 gaat de bel voor B-Lunch. Samen met Justine en Michaela loop ik naar de kantine, en met nog een paar anderen eten we onze lunch. Ik eet meestal left-overs van het avondeten, of gewoon een broodje. Heb ik daar helemaal geen zin in, dan is er altijd nog de optie om voor 4$ een warme lunch (= hamburger, vis, friet, wat het dan ook is die dag) te halen, of gewoon een bagel of frozen yoghurt.
12:15 pm Pre-calc begint weer en we hebben wiskunde les totdat de bel gaat om
01:10 pm Ik loop weer terug naar boven naar de C-wing en stap mijn een-en-al chaos Engels les binnen. 5 minuten Journal writing waarbij een chick altijd scheldend de klas uit stormt en dan begint de echte les. Een van de jongens sluit zijn elefoon aan op de speaker en speelt allemaal gare geluiden af, de andere gooien pennen naar elkaars hoofd en Rachael en ik zitten er altijd maar een beetje naar te kijken. De les valt niet echt serieus te nemen, dus hebben Rachael, ik, Jeffrey en Reilly de hele les de slappe lach. Best sneu voor de docent, maar het is al beter geworden.
02:35 pm Na 80 minuten chaos gaat de bel en loop ik naar de lockerroom om me om te kleden voor lacrosse training. Samen met een paar vriendinnen loop ik naar buiten het veld op en hebben we training voor 2.5 uur. Soms hebben we een thuiswedstrijd of we hebben een uitwedstrijd en vaak mogen we dan eerder weg van school omdat we met ons moeten omkleden, met de bus naar de andere school moeten, moeten opwarmen, inspelen en dan onze wedstrijd spelen.
5:30 pm Training is afgelopen, ik word opgehaald, ga naar huis, maak huiswerk en dan eten we met zijn vijven soms vieren ons avondeten.
9:30 pm Nog genieten van het Amerikaanse netflix-aanbod (loopt altijd wat uit) en dan om 11:30 toch maar echt gaan slapen

B-day

6:30-6:55 am Zelfde verhaal: 3 wekkers, 3 stappen onder de douche, kom er achter dat ik toch niet zoveel tijd heb en moet alles stressend gaan doen.
6:55-7:40 am Aankleden + make-up, dit alle gaat in stress dus op z'n minst 3 keer fout en 10x zo sloom. Loop vervolgens naar de keuken om een ietwat ochtendhumeurige Ava en Grace aan te treffen die hun ontbijt aan het eten zijn. Eet (soms) m'n ontbijt, maak m'n lunch klaar, poets m'n tanden, maak me klaar om naar buiten te gaan in nu -13 graden en stap in de auto met Grace en mn Hostdad.
7:50-8:00 am Na Grace eerste te hebben afgezet op haar school kom ik op school aan en loop ik naar de bibliotheek om even met vrienden te schillen totdat om 8:00 mijn eerste block van de dag begint.
8:00-9:20 am Block 1/2: Jewelry met Mr. Horn. Mr. Horn is een eigenaardige maar erg grappige docent en na 10 minuten van zijn uitleg die iedereen aan het lachen en wakker heeft gemaakt, gaan we aan het werk om onze eigen ringen te maken. En ja, we doen dit met echt zilver, echte steunen en echt solderen en alles! Heel erg gaaf dus. Ook weer even met Rachael, Dakota en Megan kunnen lachen om hoe klunzig we allemaal zijn, dus een goed begin van de dag!
9:25-10:45 am Ik loop zo ongeveer 40 meter naar mijn volgende les. Block 3/4: Clay 1. Geloof het of niet, er is een heel lokaal ingericht om dingen te maken met klei! 15 minuutjes uitleg over wat we aan het maken zijn of gaan maken en dan aan het werk! Naar de achterkant van de klas waar alle tonnen met klei staan en maken waar we mee bezig zijn! Als dit helemaal goed is je werk een paar dagen laten drogen. Mrs. James stopt het vervolgens in de oven waardoor het hard wordt, en dan is het aan ons werk een glaze te geven, waarna Mrs. James het vervolgens nog 1x in een andere oven stopt en ons ding klaar is!
10:45-11:20 am Zelfde verhaal elke dag, weer op naar Advisory
11:25-12:45 am/pm 80 minuten Yearbook Class. AKA niks doen. In het begin van het jaar hadden we het wel iets drukker, maar aankomende week moet het hele jaarboek al af zijn en zijn we dus echt klaar, wat betekent elke les een film kijken? Nouja, ik heb het altijd super gezellig met Michaela dus maakt niet uit!
12:45-01:10 pm B-day lunch (D-lunch :(( ) met altijd een hele drukke tafel, maar erg gezellig (B-day Friday = Food-friday, of te wel, iedereen die lunch eet met onze tafel brengt eten en we hebben een vreetfeestje! )
01:15-2:35 pm Block 7/8: US History, met precies 2 meisjes in de klas! Ook vinden de jongens en mijn docent (een van de Football coaches, dus je kan het type wel raden) het altijd erg grappig om grappen te maken over Nederland en hoe Amerika geweldig is, maar ben er aan gewend en het is eigenlijk best grappig. We leren dan elke les 60 minuten (20 minuten verspillen ze dus aan grapjes en allemaal andere dingen) over de geschiedenis van Amerika, en ook al denk ik niet dat dat ooit nog van pas gaat komen, het is best leuk!
2:35 - 11:30 pm Omkleden, Lacrosse, Huiswerk, Eten, Netflixen, Slapen, zelfde verhaal dus weer :)

Dit is natuurlijk alleen maar door de weeks, maar aangezien elk weekend anders is, is het lastig om daar iets algemeens over te schrijven!


Reacties

Reacties

Heleen

Nou weet ik eindelijk wat je daar eigenlijk al die tijd doet ????

Nicole

"Early" to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise! Kennen ze dat in Amerika ook? Aan jouw programma te zien, komt het helemaal goed zo met 'healthy, wealthy and wise". Topper!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!