pienengbers.reismee.nl

Bijna 3 weken!

Hoi Allemaal!

Ik heb al bijna drie weken niet geschreven, dit omdat mijn computer besmet is met een virus en ik het eigenlijk niet zo goed aan durf(de)..

In deze weken is er heeel veel gebeurd maar ik zal het in het kort vertellen. De eerste week dat ik hier was had ik nog geen school. Wel begon ik op dinsdag met mijn fieldhockeyt practise, wat TOTAAL anders is dan in Nederland. Elke training duurt zo'n 2,5 uur, 5 soms 6 dagen per week, direct na school. We beginnen met stretchen en 4 of 5 dubbles met N-Lines (4/5 rondjes om 2,5 velden heen rennen, met de korte stukken sprint), dan een intensieve training, en dan nog een kwartier sprints. Daarnaast nog een paar andere dingen: de wedstrijden duren maar 60 minuten max, het is normaal gras, ze hebben een of ander raar brilletje op, voetbalschoenen aan, enz. Nogal wennen dus allemaal! MAAR... Ik heb wel het hoogste team (varsity) gehaald, wat een hele prestatie is hier! Helaas heb ik ook shinsplints gekregen waardoor ik bijna niet meer kan lopen van de pijn, maar dat gaat vanzelf weer over, hoop ik. Uhm het 1e weekend was Ava jarig, dus gingen we naar een strandje met vrienden en hebben daar lekker gegeten, en gaar vriendinnen zijn komen logeren, een heel kabaal. De volgende maandag was Carl, mijn hostvader ook nog eens jarig..

Ik begin best wel een beetje aan het ritme hier te wennen. Al is het 's Ochtends in de keuken veeel drukker dan thuis in Nederland, en is het toch wel heel anders om de oudste te zijn, lukt het me best goed om mezelf aan te passen vind ik zelf.

Toen op woensdag begon school. Het was een A-dag. Ik heb namelijk A en B dagen, wat elkaar afwisselt en op deze dagen is mijn rooster anders. Mijn rooster was niet echt top, child psych vond ik niet echt leuk, ik had twee keer studyhall en chemistry en alchebra 2 (wiskunde) waren veeeeels te makkelijk. Maar tis nu allemaal geregeld! Mijn A-dag; Late arrival - PE - Precalc (wiskunde) - English. Mijn B-dag: Current Issues - Interior Design - Yearbook - US History. Ik denk dat US History mijn favoriete vak is, mede door de leraar, die is top. Elke dag na 3/4 heb ik advisory/flex block met een soort van mentor, en dan kan je naar andere leraren om om hulp ofzo te vragen. Block 1/2 begint om 8:00, Block 7/8 eindigt om 2:35 en hockey is om 3:00 tot 5:30. Een volle vermoeiende dag dus... We hebben al 2 scrimmages (oefenwedstrijden) en 1 wedstrijd tegen onze riviaal CVU gehad en 4-0 gewonnen!! De dag van een wedstrijd doen we altijd Dress-up, dus dan moet je je op een bepaalde manier kleden. Woensdag was bijvoorbeeld Preppy, en morgen doen we Black-out!

Naast dat ik natuurlijk naar school ben geweest, huiswerk heb gemaakt, en morgen mijn eerste Quiz heb, heb ik natuurlijk ook nog veel andere (leukere) dingen gedaan. Zo ben ik met mijn hostfamily naar het strand geweest, naar het zwembad geweest, naar een shoppingmall geweest, en afgelopen weekend zijn we naar een dorpje Stowe geweest. Ook zijn we naar twee wedstrijden van de Lake Monsters geweest. Een baseball team, dat in een hoge competitie speelt met een groot eigen stadion en wedstrijden enzo. Allebei de keren verloren ze.. maar alsnog erg leuk! Daarnaast ben ik ook nog naar Burlington, de grootste stad in de buurt geweest en we gaan binnenkort naar de officiele Ben&Jerry's Factory (Ben&Jerry's komt oorspronkelijk uit Vermont).

Daarnaast ben ik vorig weekend, na onze scrimmage op vrijdag, met Emily, Sam, Justine en Anna uit mijn hockeyteam naar mijn 1e(!!) American Football game geweest. Het was een awaygame dus er waren niet heel veel supporters van EHS (Essex High School), maar het was alsnog heel erg leuk!! Als afsluiter gingen we nog naar een echte Amerikaanse Snackbar/Diningroom voor Creemes (Softijs). Oh, en niet te vergeten: het was mijn eerste keer in een auto met een bestuurder van onder de 18!!!!

Op zaterdag ging ik met Amber en Sam naar de grote fair, waar we ongelofelijk veel fried food hebben gegeten: Fried Taco's (TOP), Fried Bubblegum (SMERIG) en Fried Oreo's (TOP). We kregen van een mevrouw 130 gratis tickets (ongeveer 20 ritjes in een attractie) dus bleven we nog tot 23:00 ofzo met nog andere mensen die we daar waren tegengekomen!

Maandag was Labor Day en dus een vrije dag! We hadden een teamdinner (hamburgers en hotdogs) wat heel gezellig was!

Ook heb ik al zo ongeveer 15 matras/furniture winkels in Vermont gezien, aangezien Grace een nieuw bed nodig heeft...

Naast alle dingen die ik heb gedaan en waar ik zeker van heb genoten, heb ik t niet altijd top gehad. Ik mis mijn familie, met name mijn ouders, hond, vrienden, het leven thuis namelijk ook wel heel erg. Ik probeer heel erg om hier overheen te komen, maar dat is lastig, erg lastig. Al helemaal met mijn scheenbeenblessures nu, want wanneer je pijn hebt, wilt iedereen naar huis. Vooral de eerste dagen van school waren lastig. Ik kende de (mega grote) school nog helemaal niet dus liep na elk block ongeveer 3 rondjes door de hele school om naar mijn lokaal te komen. Niemand die ik kende had dezelfde lunches als ik, en mijn rooster was dus ook niet echt fijn. Gelukkig is dat nu veranderd en heb ik een beter rooster, en lunches met genoeg mensen die ik ken!! Aan het begin kon ik alleen maar aan thuis en naar huis gaan denken, maar nu heb ik gelukkig ook afleidende momenten. Zo helpt het hockey me heel erg en ben ik ook in de pauzes en tijdens sommige leuke vakken vrolijk en blij. Mijn momenten dat ik me heel naar voel zijn meestal in de ochtend, als ik wakker word, tijdens block 3/4 en block 5/6 op B-days. Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet veranderen, maar wil het natuurlijk wel heel graag proberen!!

Dit is een iets langer verhaal geworden dan mijn bedoeling was.. Viel te verwachten na 2,5e week niet schrijven.. Maarja. Ik moet nog een beetje leren voor morgen en heb ook weer een game morgen dus ik ga zo lekker slapen (het is hier nu 21:10 en in Nederland dus 03:10)!

Ik zal proberen wat foto's te uploaden en zal (dit keer wel) snel weet schrijven!!

Heel erg veel liefs en knuffels (vooral aan Sky) uit Essex Vermont,

Pien

Reacties

Reacties

Maaike

Ha lieve Pien, wat kan jij leuk schrijven zeg! En wat een leuke dingen doe je allemaal. Echt Amerikaans zo te horen;) Ik begrijp dat je het ook moeilijk hebt door je heimwee. Helaas gaat dat gevoel niet vanzelf over en moet je daar doorheen. Veel afleiding zoeken zoals je zelf al aangeeft en super dat het hockey je helpt! Ook fijn dat je je draai op school een beetje gevonden hebt en leuke vakken kan volgen. Hee Pien, hou vol meisje, je bent een kanjer en ik vind het heel knap dat je doorzet! Big hug en liefs van tante Maai xxx

Noortje

trots op je zusje! leuk he om de oudste te zijn haha of ben je toch liever de jongste?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!