pienengbers.reismee.nl

Het wordt steeds kouder...

Hi there!

We zijn al weer een week verder en ik ben hier nu al iets langer dan een maand! Van de eerste 3 weken heb ik al verslag gedaan dus deze post zal vooral gaan over de afgelopen week!

Waar ik ten eerste heel erg blij mee ben: Het virus is vandaag van mijn computer gehaald, for free!! Ik kan nu dus mijn laptop gewoon weer gebruiken en dus ook (veilig) op mijn blog schrijven!

Vorig weekend ben ik op zaterdag avond met Amber en Anna naar een cornroast geweest. Een cornroast is groot, ik denk christelijke, bijeenkomst, waarbij iedereen toetjes meeneemt en in ruil daarvoor kan iedereen zoveel roasted corn (mais) eten als die zelf wilt. Daarnaast word er als de zon ondergaat een gigantisch vuur aangestoken. Emily uit mijn team was er ook, dus dat was heel gezellig.
Zondag was een beetje een huiswerkdagje en we zijn ook nog wezen applepick (en). Een hele grote appelboomfarm waar je zelf je appels kon plukken. In de avond hebben we daar applecrisp van gemaakt!

Oke uhm, dit was de eerste week met 5 dagen school (het ging van 3 naar 4 naar 5) en dus best wel vermoeiend.. Hihi. Het was ook mijn eerste maandag, die begon meteen met regen, echt een top start dus. Het was een B-dag, mijn 'makkelijkere' dag en was best prima, al duurde het wel best lang. Bij Yearbook hebben we de rollen verdeeld, en ik ben uiteindelijk een van de managers die gaan over het geld en de promotie enzo geworden. Daarnaast zit ik voor de foto's in het sportteam, maar aangezien ik elke dag practise heb, wordt het lastig om sportwedstrijden bij te wonen... Nog even zien hoe dat gaat lopen.

Dinsdag hadden we een fieldhockey game, tegen saint mount aib, wat een uur rijden met de bus was, we hebben 2-1 gewonnen, het was een best wel zware wedstrijd, maar hard werk loont! De andere dagen waren gewoon practise en aangezien we nu tot vrijdag!!?? geen game hebben en dus 7 dagen van practise, wat betekent meer rennen, sprinten en nog meer rennen, hebben we op woensdag vrij gekregen van de coach! Ik ben het rennen weer aan het opbouwen omdat ik graag mee wil spelen met alles, maar dit is vgm niet heel slim want mijn schenen beginnen weer meer pijn te doen..

Ik heb de cijfers van mijn eerste testen terug (je zakt hier voor een test als je lager hebt dan 70 en het gaat tot 100):

US history: 96
Precalculus: 90
PE: 102 (de teacher houdt 'banken' bij die je later in kan zetten)

Gister zijn we naar Cotsco geweest (een soort van Makro) met letterlijk ALLES, en hebben daar allemaal inkopen gedaan. Vandaag hebben was een soort van 'get it of the list' dag zoals ik het zal noemen: kamer opgeruimd, was gedaan, boodschappen gedaan, virus van computer af gehaald, een beetje huiswerk en we zijn naar de SKIWINKEL geweest!!! We hebben skis, skischoenen en stokken gehuurd en ik begin steeds meer naar de winter uit te kijken (oa een witte kerst).
(Oja papa, het skiseizoen begint eind november pas hahaha)

Het begint al aardig wat kouder te worden in de ochtend (gister was het 2?!?! graden), wat lastig is omdat het in de middag wel gewoon weer 26 graden is en ik dus struggles heb met wat ik aan moet trekken... Dan word het in de avond/namiddag weer koud en gebruiken we nu al onze verwarmde matrassen...

Dit was dus weer een beetje een verslag van de gebeurtenissen, maar dat zegt natuurlijk niet alles over hoe ik me voelde. Sommige momenten denk ik dat ik me een stuk beter voel, en ben ik ingelofelijk trots op mezelf, maar ik heb ook momenten dat ik me nog veel naarder voel dan de eerste weken en die moet ik dus proberen zien te overwinnen. Ik ben nog aan het nadenken op de manier waarop ik dat ga doen, maar misschien wel door iets van een scratchbook achtig te maken. Ook heb ik voor mezelf besloten om het jaar in kortere stukken op te delen, wat het misschien makkelijk maakt.. het is het proberen waard!

Oja, woensdag ga ik preitaart of nederlandse pannekoeken maken voor de fam!! We hebben namelijk 'kookbeurten' ofzoiets. Ava heeft vandaag een echte 'Fallmeal' gemaakt, en Carl gaat volgensmij pizza bestellen hahaha.

Nog even wat 3 vragen/opmerkingen die ik te horen heb gekregen die ik zelf bestwel raar vond:

- Oh dus jullie skien heel veel in Nederland?

- Kennen jullie ook Amerikaanse liedjes?

- Van welk land is Nederland dan een staat?

Dit was wel zo'n beetje mijn week denk ik..
Volgende week (waarschijnlijk) laat ik weer van me horen!

Liefs uit het steeds kouder wordende Essex VT,

Pien

Reacties

Reacties

Roland

Wat een avonturen allemaal. In november al skiën? te gaaf. Ik ben jaloers :-)

victor

HA DIE PIEN!!!

wat een toffe dingen maak je mee. ik hou heel erg van amerika, dus ik zie het allemaal helemaal voor me. goeie vraag, van dat skien in Nederland (-;. schrijf maar snel weer een blog, echt superleuk. DIKKE KUS VAN JE OOM

Ewoud

Ha die Pien,

Wat leuk die blog van je.
Papa heeft die vanmorgen naar ons toegestuurd.
Ik vind het hartstikke leuk om te lezen hoe het met je gaat in Amerika en waar je zo allemaal mee bezig bent.

Heb je ook al iets aan je Chinees gehad ?????

O ja en als antwoord op die super slimme vragen van die Amerikanen.

Skiën doen we het hele door jaar in Vaals in Nederland

En bij t kampvuur zingen wij allemaal Ai ja jippie jippie he

En Nederland hoort natuurlijk bij Denemarken.

Simpel as that.

Tot snel en heel veel plezier !!!

Ewoud

Dries

He Pien,
Gave verhalen daar in de States. Volgens mij begin je toch stiekum al een beetje te veranderen in een Amerikaantje. Maar dan zonder die rare vragen. Wij gingen trouwens vorig jaar jouw gymschoenen zoeken in las Vegas. Da's een stad in Mexico. Raar dat jij die dan weer in Nederland koopt. Wij zorgen goed voor je vader hier dat hij niet naast zijn schoenen gaat lopen van trots.
Groet
Dries

Franka

Ha die Pien, super leuk om je blog te lezen! Jij maakt heel wat mee daar, is wel even wat anders dan een weekje Portugal :-)
Erg stoer dat je dit doet en ook dat je over de minder leuke dingen schrijft. We volgen je!
Enne...in Portugal schaatsen ze heel veel! X

Heleen

Brrr koud hoor! Gelukkig heb je inmiddels genoeg jassen ????... Handschoenen en muts zijn onderweg , X mama

Klara&co

He Pien:)

Wat leuk je verhalen te lezen en wat is dat toch een heel ander wereld waarin je bent beland.. Voor een deel herkenbaar...

Weet je, toen ik naar Nederland kwam vroeg men mij of we ook wasmachines hadden ... Die vraag blijft hangen... Of dat ik in Tsjechië ook heb gefietst ????

Fijn om te horen dat je allerlei uitdagingen hebt... Hardlopen... Staat nog altijd op mijn to do lijst???? Als ik zo doorga moet het achter de rollator maar gaan gebeuren...

Heel veel liefs van ons?????? Kus klara& co.

Klara&co

Ps. Al die ??? Zijn Smilies en hartjes... Kennelijk werkt het even anders op zon blog... Of heb ik ook een virus ?;)

Nicky

Lieve pien

Zo leer ik met de tablet omgaan lieverd fijne dag probeer het Snel weer, liefs en veel plezier nicky

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!