pienengbers.reismee.nl

Indian Summer

Hi there!

De afgelopen twee weken zijn best wel druk geweest en ik had dan ook nog niet echt tijd gehad om eerder wat te schrijven!

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten hebben alle scholen in Nederland deze week of volgende week Herfstvakantie. Dat is echter helaas niet hoe het hier in Amerika werkt.. De school hier begon na de zomervakantie een week later dan de scholen in Nederland, maar de periode tot de eerste vakantie duurt meer dan 12 weken! De eerste vakantie die we hier namelijk krijgen is pas met Thanksgiving, eind november. We hebben komende week wel woensdag, donderdag en vrijdag vrij, maar geen hele week (+gewoon hockeytraining en wedstrijden). Met thanksgiving hebben we dan 1 week vrij en daarna is het maar 3 (?!?!) schoolweken tot de twee weken duurende kerstvakantie. Een periode waarin dan dus niks gedaan wordt.. best wel gek. Voor thanksgiving hebben we nog een paar andere dagen vrij, zoals bijvoorbeeld 8 november, election day! Na de kerstvakantie hebben we een week vrij in Februari (Op naar Florida!) en in April 1 week. Het schooljaar eindigt hier al begin Juni, en meivakantie is er dus ook niet.

Dat is dus een beetje hoe de schooljaren hier werken, en dus best wel anders dan in Nederland..
Nouja ik heb dus nog geen vakantie gehad en ook de afgelopen twee weken waren gewoon school. In het weekend van de verjaardagen zijn we op zondag in de namiddag naar een Japans Restaurant geweest om Tracy's en Graces verjaardag te vieren. Het was zo'n restaurant waar ze voor je gezicht koken, dus dat was heel leuk en lekker! De schoolweek zelf was verder niet heel erg interessant. Ik had een paar quizes maar dat was allemaal prima. We hadden die week twee hockey wedstrijden, 1 uit bij colchester op woensdag. We hadden ze een beetje onderschat, daarnaast was ook de ref niet in ons voordeel.. Maar die wedstrijd eindigde uiteindelijk in een Tie 0-0. Op donderdag hadden we een teamdiner bij de Singers, want op vrijdag hadden we een thuiswedstrijd tegen South Burlington! South Burlington is onze grootste concurrent, en de eerste wedstrijd die we tegen ze hebben gespeeld, op hun kunstgrasveld hadden we 3-1 verloren... Daarnaast waren we nog zenuwachtiger omdat onze beste speler, Jenna, op collegevisits was omdat ze was gescout voor fieldhockey... We wilden allemaal echt super graag winnen en waren heel erg fanatiek en alles ging goed! Het was best een gelijke wedstrijd, maar uiteindelijk scoorde wij en eindigde de wedstrijd in een 1-0 voor ons! Wij super blij natuurlijk! We hadden gewonnen van SB, zonder Jenna, en daarnaast was SB voor deze wedstrijd ongeslagen en nu door ons niet meer!

In de avond na de hockeywedstrijd ging ik naar de footballgame. Daar was ik met Emily, Anna, Jamie en nog een paar anderen. Het was super gezellig en wat ook top was, was dat ook het footballteam won (dik) van een grote concurrent, met allemaal mega mensen in hun team!

Op zaterdag had grace een fieldhockey tournament, dus daar gingen we heen om te kijken (Ava, Tracy en ik) Helaas was ik al een beetje verkouden en was het heeel erg koud. Het duurde veeeel langer dan ik dacht, namelijk 5 uur, wat er wss voor gezorgd heeft dat ik ziek werd..
Op zondag voelde ik me wel iets beter, en ik had afgesproken om met Staci en Corinne met de Ferry naar New York te gaan om te shoppen (veel winkels heb je namelijk niet in Vermont, o.a. Target). Ik voelde me iets beter dus ik ging wel gewoon mee, en dat was super gezellig! Allemaal leuke kleren gekocht en veel gelachen! Op maandag ging ik gewoon naar school, maar na block 3/4 merkte ik dat ik eigenlijk toch wel ziek was en waarschijnlijk koorts had, dus bracht Anna (S), me na school naar huis zodat ik niet in de kou naar practise hoefde. Op dinsdag bleef ik thuis om nog uit te zieken wat best wel saai was.. En misschien is het herkenbaar, maar ziek zijn en niet thuis zijn (in NL) is niet heel erg fijn.... Nouja veel films gekeken, binnen gebleven en en op woensdag gewoon weer naar school. Op donderdag hadden we een wedstrijd thuis, die we 1-0 (denk ik?) gewonnen hebben. Toen ik thuis kwam waren de ouders van Carl hier, overgevlogen vanuit Florida waar ze wonen. Ze komen elk jaar een paar dagen rond deze tijd naar Vermont, en in Februari gaan wij naar hen, naar Florida. Ze blijven hier tot morgen (maandag) ochtend. Op vrijdag had ik een Fieldtrip voor Interior Design Class. We zijn naar een Design & Architecture bedrijf geweest wat best wel interresant was!
Na de hockeytraining gingen we met Carl's ouders uiteten bij een BBQ restaurant. Erg gezellig! Gister had ik in de ochtend een hockeywedstrijd op MMU.

Dat was eigenlijk best wel een heftig verhaal. Een van de meisjes uit mijn team, Jamie, heeft ene bloedstoornis waardoor haar bloed niet goed stoolt, en ze een hele lage bloeddruk heeft in haar benen. Ze moet daarom met hockey altijd een sportlegging dragen en ze heeft ook een armbandje om dat aangeeft dat ze dat heeft. Ze is een goede speler en altijd super fanatiek! Het was eerst 1-0 voor ons en toen 1-1. Jamie was zoals gewoonlijk nog fanatieker, en toen zagen we haar opeens op de grond liggen. Een meisje van het andere team had een hele hoge backswing, waardoor ze Jamie op haar voorhoofd had geraakt met haar stik, boven haar gaggles. Het bloedde echt suuuper erg, en Jamies bloed stoolt dus niet, dus het blijft maar bloeden. Haar moeder is een er dokter was aan het kijken bij de wedstrijd, dus die kon gelukkig snel op het veld komen om te helpen. Maar omdat haar bloed niet stoolt en hoofden echt nog erger dan andere plekken bloeden, moest de ambulance met spoed komen om haar naar het ziekenhuis te brengen. Tijdens dat ze met Jamie bezig waren, zat iedereen die aanwezig was op 1 knie op de grond en toen ze in de ambulance werd gereden klapte iederen. Wel mooi dus. Toen we even doei mochten zeggen was het wel naar om te zien, want ze leek echt helemaa van de wereld, maar haar moeder weet hoe fanatiek Jamie is en die zei: 'You better kick some asses now!' We waren dus allemaal nog meer gedreven en wilden heel graag winnen, vooral voor Jamie! Uiteindelijk wonnen we 2-1! Jamie heeft gelukkig geen hersenschudding en is weer thuis, maar wel een gat van 5 centimer en 11 hechtingen...

Na de wedstrijd gingen we applepicken en daarna ging ik naar Sam, waar we met Sam, Amber en Jess een movienight hadden. We hebben de Blind Side en Hannah Montana gekeken en heeeel veel gegeten. We hebben btw ook cinnamon bun waffles gemaakt wat echt top was! Een aanrader!

Vandaag huiswerk en dan in de middag naar een dorpje middlebury wat hele mooi blijkt te zijn..? Komende week heel erg druk met veel hockeywedstrijden, maar wel een paar dagen vrij van school wat top is!

Mijn schenen doen gelukkig al wel wat minder pijn, en mijn verkoudheid is (denk ik...) ook beter aan het worden wat top is!

Weer een erg lang verhaal, maar er is ook veel gebeurd :).. Ik denk dat dit wel weer zo'n beetje de afgelopen twee weken waren..

Oja, wat ik vergeten was, was dat hier nu de 'Indian Summer' is. Er zijn hier namelijk heeeeeel veeeeel bomen, en alle blaadjes veranderen nu van kleur, maar niet alleen maar bruin. Het is echt suuper mooi!

Mmh, dat was het dan echt wel denk ik! Het is hier nu10:10, dus ik denk dat ik maar eens ga ontbijten!

Heel veel liefs aan jullie allemaal en ik mis jullie!

Pien

Reacties

Reacties

Noortje

Oeh die cinnamon bun waffles klinken wel
Heel erg lekker. Maak je die voor ons dan als je weer terug bent

Heleen

Topteam hebben jullie! Worden er ook nog kampioenswedstrijden voor de staat Vermont gehouden? Daar zijn vast ook nog wel wat ' asses to kick' haha x mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!